My projects
Photo Video Blog Books
Goltsov Sergey
I serve the art of medical doubt

Let's get acquainted

interior view (schematic)  |   exterior view



 

interior view (schematic)  |   exterior view

Ещё в блоге:

About Incas, expeditions and how in life one should remember death.
About Incas, expeditions and how in life one should remember death.

Interview for the author's program "Persona" Anatoly Konstantinovich Omelchuk on the TV channel Russia24 Region-Tyumen.

Features of the clinical course of the family form of myofibrillar desmin-dependent myopathy
Features of the clinical course of the family form of myofibrillar desmin-dependent myopathy

Desmopathy is a rare hereditary disease associated with a mutation in the DES gene, which is a kind of myofibrillar myopathy. With this disease, it is possible to damage skeletal, cardiac, smooth muscles, as well as diaphragm. In clinical practice, desminopathy is a difficult diagnostic task. In this article, the clinical case of the family form of myofibrillar myopathy with the established mutation c.1021A> C (Thr341Pro) in the DES gene in the heterozygous state is considered. We present a family study in a cumulative calculus of over 100 years describing the dynamics of clinical manifestations, morphological, cardiological and electromyographic parameters.

Key words: desmin, DES, desminopathy, myofibrillar myopathy, mutation, cancer, electromyography, heart failure

Механизм кожного зуда
Механизм кожного зуда

Поскольку чувство зуда является полностью субъективным ощущением, задачей дерматолога становится не только как можно более точное изучение жалоб больного, но и понимание объективных механизмов зуда... об этом и поговорим

Счастье застывшей культуры
Счастье застывшей культуры

Любой предмет можно увидеть, потрогать рукой, обозначить именем, наделить смыслом. Это легко! А как быть с умозрительными объектами? Например число пять, это что? Как его подержать в руке? Не в смысле пять яблок, а как число. А воображение - можно ли его потрогать? Это будет посложнее. Или вот, например, культура – это что? Как её увидеть? И, можно ли? А изучить ее закономерности сохранения или развития? Сложно!

Читать далее...